سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداى سبحان پاداش را در طاعت نهاده است و کیفر را برابر معصیت تا بندگان خود را از عذابش برهاند و به بهشت خویش راند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مازندران ، ایران ، خلیج فارس ، نفت ، هاشمی رفسنجانی ، هخامنشیان ، مسئولین ، کسروی ، داریوش ، امارات متحده عربی ، ساری ، ساسانیان ، صفوی ، اعراب ، فساد ، قاجار ، تاریخ ، تاریخ اسلام ، تاریخ ایران ، تاریخ مشروطه ، تنگه هرمز ، جزایرخلیج فارس ، جمهوری اسلامی ، جنگل خوران ، جنگلهای شمال ، حکومت مذهبی ، حکومت ملی ، خانمها ، تخریب محیط زیست ، تروریست ، تن فروشی ، تنب بزرگ ، تنب کوچک ، ایران باستان ، ایرانی ، باغداری ، ببرمازندران ، برنجهای آلوده ، بزگراه تهران-شمال ، بهشهر ، بی بی سی ، بیانی ، پول سیاه ، .معانی فارسی لغات عربی دبیرستان . ، آثار فرهنگی ، آذربایجان ، آهن ، ابو موسی ، احمدی نژاد ، ارگانهای دولتی ، اروندرود ، استرابن ، استعمار ، اسلام ، اسلام و ایران ، اشکانیان ، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، کارشناسی ارشد تاریخ ، کتیبه ی بیستون ، کرمان ، کروبی ، فوتبال ، اقتصاد ، صنعت چوب ، صیانت از جنگلها ، طبری ، عرب ، عربی ، علوم سیاسی ، فارسی ، فتنه ، فحشا ، فرح دیبا ، سنتو ، سیاست و اقتصاد ، سیاسی ، سیستمهای حکومتی ، شورش ، انتخابات ، انقلاب اسلامی ایران ، انقلاب سفید ، انگلیس ، اوباش و اراذل ، دانشگاه ، دختران ، دختران ایرانی ، دروغ ، دریای عمان ، دریای فارس ، دشمن ، رضایی ، زبان ، زبان فارسی ، زرین کوب ، زمین خواری ، سادات ، کشاورزی ، کشتی ، کشورهای عربی ، کمبریج ، کنکور ، کودتای 28مرداد ، گویش مازندرانی ، مادها ، مسلمان ، مصر ، مغول ، منابع ، منابع کارشناسی ارشد ، نظامی ، مازندرانی ، مازیار ، مالیات ، مرکبات ، هوتو ، یونان ، هخامنشی ، هاشمی ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :75
بازدید دیروز :85
کل بازدید :280086
تعداد کل یاداشته ها : 69
103/2/7
10:34 ع

طرح مضحک خروج دام از جنگل:

طرح خروج دام از جنگل ، طرح جالب و خنده دار دیگری است که توسط سازمان مراتع و جنگلهای کشور و اداره ی منابع طبیعی ،انجام شده است. به موجب این طرح قرار شد تمامی دامدارانی که داخل جنگلهای استان مازندران دارای دام هستند ،با تحویل مراتع جنگلی و دامهای خود به سازمان فوق ازجنگل خارج شده و با اسکان در منطقه ای غیر جنگلی و دریافت دامهای (گاو) نژاد اصلاح شده، در دامداریهای به اصطلاح صنعتی به فعالیت بپردازند. به زعم ادارات فوق، دامهای درون جنگل با خوردن نهال درختان جنگلی موجب از بین رفتن جنگلها می شوند!!!برای همین با خروج دام از جنگل از این تخریب !!! جلوگیری می شود. پس از ارائه ی این طرح سازمان مراتع و اداره ی منابع طبیعی با تطمیع دامداران داخل جنگل ،مراتع جنگلی را که نسل به نسل در آن دامپروی می کرده اند را از دست آنان خارج نمود و با تحویل مراتع جدید و واحد های دامداری آنها را در مکانی دیگر اسکان داد. دامداران داخل جنگلهای مازندران که اکثرا گاو دار بوده اند با تحویل مراتع جدید ،واحد های گاوداری و گاوهای نژاد اصلاح شده ،از جنگلها خارج شدند.حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا به راستی حضور دام (گاو) در جنگل موجب تخریب جنگل می شود ؟ ااگر این طور است چرا در طی هزاران سال که جنگل نشینان گاودار بوده اند این اتفاق نیفتاده است؟ اگر حضور دام که علفخوارند برای جنگل مضر تشخیص داده شده است ، حضور جانوران گیاه خوار وحشی مانند گرازکه در جنگلهای شمال تعدادشان از دامهای درون جنگل نیز بیشتر است مضر نیست؟مهمتر از همه اینکه در پی خروج دام از جنگل و تحویل مراتع جدید به دامداران ، این مراتع و زمینها چگونه تهیه و تحویل دامداران شده است؟

موضوع این است که این طرح اساسا اشتباه است و با خروج دامداران از جنگل فقط دست چوبخوران به آن باز شد .جالب اینکه در طی هزاران سال که دامداران جنگل نشین در جنگل زندگی می کردند و در واقع نگهبان آن بوده اند حضوردام در جنگل مضر تشخیص داده نشد اما به محض اینکه سود سرشار چوب خواری توسط شرکتها و قاچاقچیان چوب کشف شد ، حضور دامداران به خاطر مزاحمتشان در تخریب جنگل، توسط شرکتها، نهادها و... مضر تشخیص داده شد و وظیفه ی رفع مزاحمت را نیز با اجرای طرح کودکانه ی خروج دام از جنگل توسط سازمانها انجام شد . شاید برای خوانندگان گرامی جالب باشد که بدانند که زمینهایی که به دامداران پس از خروج از جنگل اهدا شد ،زمینهای جنگلی روستاهای حاشیه جنگل است که پس از پاکتراشی تحویل آنها گردیده است و بدین گونه هزاران متر مربع دیگر از جنگلهای ناب مازندران توسط سازمانی که می بایست حافظ آن باشد از بین رفت.

برای مازندرانیها این سوال مطرح است که اگر این جنگلها در استان تهران ، اصفهان و یا آذربایجان شرقی وجود داشت باز هم اینگونه تخریب می شد؟


88/9/2::: 10:44 ص
نظر()